Važnost kondicijske pripreme

Fizička priprema za vodene sportove jednako je važna kao i za sve ostale sportove. Važno je poznavati svoje tijelo kako se ne bi dešavale ozljede. Često se plivači za takmičenja pripremaju izvodeći vježbe u vodi, jer na taj način poboljšavaju plovnost, tehniku disanja i koordinaciju rada ruku i nogu. Profesionalci se dnevno pripremaju i po osam sati kako bi, kada dođe vrijeme za natjecanje, bili u potpunosti spremni. Rekreativcima je potrebno puno manje, ali i oni moraju biti u dobroj formi prije nego što krenu u osvajanje izazova koje sebi postave. Odličan način da se bude fizički i kondicijski u dobroj formi je fitness. Kao posebna grana razvijen je aqua fitness. Prednost ovakvog treninga je smanjenje pritiska i opterećenja na zglobove pa su samim tim i mogućnosti ozljeda znatno smanjene. Ipak, najčešći uzrok ozljeda je pretjerana fizička aktivnost i nedovoljna pripremljenost.

Da bi se ozbiljno bavilo vodenim sportovimwater-sport-1125329_960_720a potrebno je dovesti tijelo u odličnu formu. Snaga i brzina mora biti usklađena sa ravnotežom i koordinacijom. Što je osoba pripremljenija prije ulaska u vodu, to je njeno samopouzdanje na višem nivou, a samim tim su i šanse za uspjeh nemjerljivo veće. Mišići moraju biti snažni kako bi se mogli ispravno kontrolirati u vodi i kako ne bi došlo do povreda. Nikako se ne smiju preskakati vježbe zagrijavanja, istezanja te poboljšanja stabilnosti core-a. Dobri plivači bi trebali moći napraviti stotinu trbušnjaka svaki dan.

Vodeni sportovi, a posebno plivanje, ubrzavaju metabolizam, pozitivno djeluju na srce, pluća, mišiće i zglobove, te se preporučuju svim generacijama. Vodeni sportovi pozitivno djeluju čak i na mentalno zdravlje, te poboljšavaju raspoloženje. Ogromne su prednosti koje donose vježbe u vodi, ali kako bi što više koristile zdravlju, potrebno je biti pripremljen i fizički i psihički. U vodi se treba pridržavati dobrih plivačkih manira, te zaštititi i sebe i druge od mogućih bolesti i povreda, te vježbati zdravo i sigurno.