Psihička priprema plivača

Dobar plivač će uvijek biti spreman kada ulazi u vodu, i to spreman i fizički i psihički. Najvažnija je odluka koja se donosi na samom početku, odluka ‘neću odustati’. Discipliniranost i predanost su osobine koje se moraju vježbati, a kada se jednom savladaju, plivanje će biti jednostavnije, a tijelo će se kroz vodu kretati brže i snažnije.

Početak je uvijek najteži. Važno je početi malim koracima, te vježbati i pripremati se svaki put malo više. Nerealna očekivanja, koja nije moguće ispuniti, moraju se zaboraviti. Naravno, važno je imati cilj koji se želi postići, ali do njega je lakše doći ako se usput ispunjavaju manji ciljevi i zadaci.

Biti psihički, mentalno spreman znači poznavati svoje mogućnosti, a samim time i znati kako ih unaprijediti. Ako se razvije određena rutina, put će biti lakši. Sportaši ne pobjeđuju samo zato što su najsnažniji i najistrajniji, već i zato što vjeruju u svoje mogućnosti. Dobro kiting-638191_960_720e pratiti druge i njihove uspjehe, ali treba znati kada je vrijeme da se fokusira na sebe i svoje sposobnosti, a kada da se sagleda šira slika. Ono što je zajedničko svim pobjednicima jest to da su vjerovali u sebe, vjerovali da mogu uspjeti. Moć pozitivnog razmišljanja nije zanemariva, a kombinirana s iskrenom željom za uspjehom može doprinijeti boljem rezultatu.

Na kraju svega, treba znati da čak i poslije lošeg treninga i izgubljene utrke, psihički jake osobe će naći načina da ostanu u dobrom raspoloženju i uživaju u svojoj karijeri. Voda i vodeni sportovi su odlični za mentalno zdravlje. Poznato je da plivanje poboljšava raspoloženje, te smanjuje anksioznost. Uvijek je dobro kada zabava zamijeni stres, a vodeni sportovi su prirodan izvor zabave. Čak i kada vodeni sportovi rerastu iz rekreacije i zabave u profesionalnu karijeru, osobe koje razvijaju svoje psihičke i mentalne sposobnosti imat će veću šansu za uspjeh.